ABD ve İran, Yılların Çatışması Sonrası Görüşme Umudunu Yeniden Canlandırıyor

ABD ve İran, Yılların Çatışması Sonrası Görüşme Umudunu Yeniden Canlandırıyor

Tahran ve Washington, İran'ın nükleer programı nedeniyle uzun süredir gerilim içinde. Geçmiş savaşlar ve başarısız müzakereler güvensizliği artırdı. Son diplomatik çabalar yorgunluk sinyalleri gösteriyor.

Tahran ve Washington, İran'ın nükleer programı konusunda uzun süredir anlaşmazlık içinde. Geçmiş savaşlar ve birçok başarısız müzakere girişimi güvensizliği derinleştirdi. Son diplomatik çabalar, iki tarafın da yorgunluk hissinin arttığını gösteriyor. Yetkililer, görüşmeleri sekteye uğratabilecek geniş bir sorun listesine işaret ediyor. Yorulmuşluk, liderleri hâlâ şüpheler bulunsa da uzlaşmayı düşünmeye itiyor. İki başkent, diplomasi dışındaki seçeneklerin sınırlı olduğunu giderek daha fazla fark ediyor. Analistler, karşılıklı kabul edilebilir bir anlaşmanın artık gerekli görülebileceğini öne sürüyor. Bir sonraki görüşme turu, bir atılımın gerçekleşip gerçekleşmeyeceğini belirleyebilir.